انتقال نیروی تولید شده در موتور خودروها نیازمند وجود سیستم انتقال قدرت در ساختار خودرو است. سیستم های انتقال قدرت خودروها از بخش ها و اجزای مختلفی تشکیل شده است و هماهنگی و عملکرد صحیح و همزمان آنها با سیستم تعلیق خودرو موجب حرکت نرم و سواری لذت بخش خواهد بود.نیروی تولید شده در موتور خودرو که بر اثر احتراق سوخت های فسیلی مانند بنزین و تبدیل انرژی شیمیایی به مکانیکی ایجاد می شود نیازمند مراتبی است تا در نهایت به چرخ ها منتقل شود. این نیروی تولید شده در ابتدا توسط یک شفت وارد کلاچ می شود؛وظیفه اصلی کلاچ خودرو انتقال یا قطع انتقال نیرو از موتور به جعبه دنده خودرو است. کلاچ وظیفه دارد سرعت و دور دو محور دوار را طوری تنظیم کند که با سرعت و گشتاور برابر بچرخند و یا در صورت نیاز با قطع اتصال از چرخش یکی از دو محور جلوگیری کند. پس از این اتفاق سیستم انتقال قدرت خودرو وظیفه ادامه فرایند و رساندن آن به چرخ ها را بر عهده دارد.